Algemeen
DrankDozijn is gemaakt voor consumenten; 'van producent tot proost' noemen wij dat.
Dit betekent dat jouw bestelling altijd inclusief BTW is.
Het bedrag van jouw bestelling kan per land van levering verschillen. Dit komt door de accijns op alcohol die elke overheid zelf bepaalt. DrankDozijn heeft hier geen invloed op, dit zijn wettelijk vastgestelde bedragen. DrankDozijn rekent voor elk product, voor elk land, dezelfde prijs exclusief btw en accijns. Het prijsverschil is puur te wijten aan de accijns en btw die het land van levering zelf bepaald heeft.
Het bestelproces
Bestellen bij DrankDozijn is heel eenvoudig. Bestel je voor 21:00? Dan verlaat jouw order op werkdagen dezelfde dag nog ons magazijn. Hieronder staat kort beschreven hoe het bestelproces op DrankDozijn verloopt.
Stap 1: Product toevoegen aan de winkelwagen
DrankDozijn biedt twee opties aan om producten aan de winkelwagen toe te voegen.
1. Kies het gewenste artikel en klik direct op het winkelwagenlogo in de productbalk. Je ziet het gewenste artikel in jouw winkelwagen verschijnen.
2. Selecteer het gewenste artikel (klik met de linkermuisknop) en voeg het product aan de winkelwagen toe door op de button "toevoegen" te klikken.
Stap 2: Bestellen
Tevreden over de inhoud van jouw winkelwagen en wil je naar het betalingsproces gaan? Klik dan rechts bovenin om jouw winkelwagen te bekijken, je ziet vervolgens een overzicht van jouw bestelling. Door op de button "naar checkout" te klikken word je vervolgens begeleid naar het bestelproces.
Stap 3: Inloggen of nieuw account aanmaken
Om een bestelling te plaatsen, moet je beschikken over een DrankDozijn-account, dit omdat wij met producten werken waarvoor leeftijdsverificatie verplicht is. Ben je een bestaande klant en heb je al een account? Klik dan op "inloggen", hierbij worden jouw gegevens opgehaald en kun je nog sneller bestellen. Als je nog geen klant bent, maak dan een nieuw account aan.
Het is mogelijk om een pakket naar een afwijkend adres te versturen, danwel een bedrijfsnaam op te geven.
Stap 4: Datum bezorging
Kies de datum wanneer je de bestelling wilt laten afleveren.
Stap 5: Persoonlijk bericht toevoegen
Is het pakketje niet voor jezelf? Wij kunnen jouw order met een persoonlijk bericht bezorgen. Dit doe je door de optie te selecteren een bericht van maximaal 200 tekens achter te laten.
Stap 6: Bezorgmethode
Kies hier tussen de bezorgservice van PostNL of de vele afhaalpunten van PostNL die door heel Nederland beschikbaar zijn. Met de PostNL afhaalservice kun je eenvoudig de bestelling ophalen bij een afhaallocatie bij jou in de buurt.
Stap 7: Gegevens controleren
Je dient akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, te verklaren dat je 18 jaar of ouder bent en te verklaren alle gegevens naar waarheid te hebben ingevuld en gecontroleerd. Dit doe je door een vinkje te plaatsen in het daarvoor bestemde vakje. Je kunt hier tevens aangeven dat je onze nieuwsbrieven wilt ontvangen, wij sturen je dan ongeveer twee keer per week een e-mail met aanbiedingen.
Klik vervolgens op de button "verder" om de betaalmethode te kiezen.
Stap 8: Betaalmethode
Kies hier de betaalwijze. Bij DrankDozijn heb je de keuze uit verschillende betaalmethoden (bijv. iDeal, Creditcard of overboeking).
Er kunnen extra kosten verbonden zijn aan bepaalde betaalmethodes zoals Creditcard en PayPal, houd daar rekening mee bij jouw keuze.
Let op: bij de betalingsoptie "overboeking" kan er sprake zijn van een langere verwerkingstijd. Houd hierbij rekening met 1-3 werkdagen.
Stap 9: Overzicht bestelling
Hier tref je een overzicht van alle producten die aan de winkelwagen zijn toegevoegd.
Je kunt hier nog een laatste keer jouw bestelling controleren.
Als je het overzicht van de bestelling hebt goedgekeurd, klik dan op de button "nu kopen" om de order definitief te plaatsen.
Je wordt afhankelijk van jouw betaalmethode keuze door een betaalproces geleid. Vervolgens kom je weer terug op de bedankpagina van de website en ontvangt je een orderbevestiging per e-mail.
Let op: je kunt per bestelling maar één couponcode inleveren.
Heb je nog vragen over het bestelproces, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze
klantenservice.
E-mail:
Telefoon: +31 (0)85 111 0606
Veilig bestellen
DrankDozijn is lid van Thuiswinkel Waarborg, dit geeft aan dat winkelen bij ons veilig en betrouwbaar is.
Het maakt daarbij niets uit hoe je bestelt. Wij adviseren om nooit zomaar jouw (inlog)gegevens af te geven aan anderen.
Wees alert op Phishing. Phishing betekent dat criminelen e-mails kunnen sturen die lijken op mails van DrankDozijn waarin ze naar
jouw persoonlijke (inlog)gegevens vragen. Geef deze nooit zomaar op, vooral wanneer je niet zeker bent van de afzender.
Onze medewerkers zullen nooit om jouw wachtwoord vragen.
Bestellen en verzendkosten
DrankDozijn levert in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Bij een bestelling boven de €150,-, van 12 gevulde 'plekken' in onze speciale verzenddoos of een veelvoud van 12 gevulde 'plekken', rekenen wij geen bezorgkosten. Kosten voor retourzending worden aan de klant berekend indien het een fout van de klant betreft. Voor het afleveren bij een PostNL servicepunt worden dezelfde verzendkosten berekend als het afleveren op een specifiek adres.
Track & Trace
De actuele status van de bestelling kun je volgen op jouw accountpagina.
Daar vind je een overzicht van de laatste bestellingen. Wanneer de bestelling wordt verzonden met onze vervoerder PostNL krijg je een automatische e-mail. Hierin staat ook een link naar jouw accountpagina waar je op het track en trace logo kunt klikken om te zien waar de bestelling zich precies bevindt en of PostNL een indicatietijd heeft opgegeven voor bezorging.
Herroepingsrecht
Na levering geldt een zichttermijn van 14 dagen.
Voor het retoursturen verzoeken wij je gebruik te maken van de speciale DrankDozijn doos om de retourzending ook veilig te laten verlopen. Verstuur de doos op het postkantoor naar antwoordnummer 91018, 1000 XA Amsterdam. Als jij jouw bestelling gedeeltelijk terugstuurt door een eigen fout qua productkeuze of hoeveelheid rekenen wij jou de retourkosten (€5,95 per doos). Voor andere gevallen is het retourneren voor jou gratis, indien je gebruik maakt van ons antwoordnummer.
Kijk voor meer informatie in onze FAQ.
Indien je vragen mocht hebben over het bestellen en retourneren, dan kunt je contact opnemen met de klantenservice of een e-mail sturen naar . Wij helpen jou graag!