Algemeen

DrankDozijn is gemaakt voor consumenten; 'van producent tot proost' noemen wij dat.
Dit betekent dat uw bestelling altijd inclusief BTW is.

Het bedrag van uw bestelling kan per land van levering verschillen. Dit komt door de accijns op alcohol die elke overheid zelf bepaalt. DrankDozijn heeft hier geen invloed op, dit zijn wettelijk vastgestelde bedragen. DrankDozijn rekent voor elk product, voor elk land, dezelfde prijs exclusief btw en accijns. Het prijsverschil is puur te wijten aan de accijns en btw die het land van levering zelf bepaald heeft.


Het bestelproces

Bestellen bij DrankDozijn.nl is heel eenvoudig. Bestelt u voor 17:00? Dan verlaat uw order op werkdagen dezelfde dag nog ons magazijn. Hieronder staat kort beschreven hoe het bestelproces op DrankDozijn verloopt.

Stap 1: Product toevoegen aan de verzenddoos
Drankdozijn biedt twee opties aan om producten aan de verzenddoos toe te voegen.
1. Selecteer het gewenste artikel en klik direct op het winkelwagenlogo in de productbalk. U ziet het gewenste artikel in de verzenddoos en uw winkelwagen verschijnen.
2. Selecteer het gewenste artikel (klik met de linkermuisknop) en voeg het product aan de verzenddoos toe d.m.v. de button "toevoegen".

Is de verzenddoos vol en wilt u toch nog meer artikelen selecteren? Klik dan onderaan het scherm op het tabblad "+ Doos toevoegen". Hierdoor wordt een nieuwe doos toegevoegd aan de order en kunt u deze ook vullen. Dit kunt u zo vaak herhalen als u zelf wilt.

Stap 2: Afrekenen
Tevreden over de inhoud van uw doos of dozen en wilt u naar het betalingsproces gaan? Klik dan rechtsonderin op de button "afrekenen". U kunt er ook voor kiezen om rechtsboven uw winkelwagen te bekijken, u ziet vervolgens een overzicht van uw bestelling. Door op de button "naar checkout" te klikken wordt u vervolgens begeleid naar het bestelproces en wordt er gevraagd uw (adres)gegevens in te vullen.

Stap 3: Gegevens invoeren
Om uw bestelling te kunnen verwerken vragen wij u enkele persoonsgegevens in te vullen, inclusief een e-mailadres en wachtwoord. Tevens is het mogelijk om een pakket naar een afwijkend adres te versturen, danwel een bedrijfsnaam op te geven. Om een bestelling te plaatsen moet u beschikken over een DrankDozijn-account, dit omdat wij met producten werken waarvoor leeftijdsverificatie verplicht is.

Bent u een bestaande klant en heeft u al een account? Klik dan op "inloggen" in de rode balk bovenaan de pagina. Hierbij worden uw gegevens opnieuw opgehaald en kunt u nog sneller bestellen.

Stap 4: Verzendwijze
Kies hier tussen de bezorgservice van PostNL of de vele afhaalpunten van PostNL "Pak je Gemak" die door heel Nederland beschikbaar zijn. Met de "Pak je Gemak" optie kunt u eenvoudig de bestelling ophalen bij een afhaallocatie bij u in de buurt.

Stap 5: Datum Bezorging
Kies de datum wanneer u de bestelling wilt laten afleveren. Wilt u de bestelling alleen op het opgegeven adres laten afleveren? Kies dan voor "niet leveren bij de buren".

Let op: dit is voor zendingen buiten Nederland alleen een advies aan de bezorger, geen verplichting.

Stap 6: Betaalmethode
Kies hier de betaalwijze. Bij DrankDozijn heeft u de keuze uit verschillende betaalmethoden (bijv. iDeal, creditcard of overboeking). Er kunnen extra kosten verbonden zijn aan bepaalde betaalmethodes zoals Creditcard en Paypal, houd daar rekening mee bij uw keuze.

Let op: bij de betalingsoptie "overboeking" kan er sprake zijn van een langere verwerkingstijd. Houd hierbij rekening met 1-3 werkdagen.

Stap 7: Overzicht bestelling
Hier treft u een overzicht van alle producten die aan de verzenddoos zijn toegevoegd. U kunt hier nog een laatste keer uw bestelling controleren. Nadat u het overzicht van de bestelling heeft goedgekeurd, dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en aan te geven dat u alle gegevens naar waarheid heeft ingevuld. Dit doet u door een vinkje te plaatsen in de daarvoor bestemde vakjes. U kunt hier tevens aangeven dat u onze nieuwsbrieven wilt ontvangen, wij sturen u dan ongeveer twee keer per week een e-mail met aanbiedingen.

Klik op "bestellen" om de order definitief te plaatsen. U wordt afhankelijk van uw betaalmethode keuze door een betaalproces geleid. Vervolgens komt u weer terug op de bedankpagina van de website en ontvangt u een orderbevestiging per e-mail.

Let op: u kunt per bestelling maar één couponcode inleveren.


Heeft u nog vragen over het bestelproces, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.
E-mail:
Telefoon: 085 111 0606


Veilig bestellen

DrankDozijn.nl is lid van Thuiswinkel Waarborg, dit geeft aan dat winkelen bij ons veilig en betrouwbaar is. Het maakt daarbij niets uit hoe u bestelt. Wij adviseren om nooit zomaar uw (inlog)gegevens af te geven aan anderen. Wees alert op Phishing. Phishing betekent dat criminelen e-mails kunnen sturen die lijken op mails van DrankDozijn.nl waarin ze naar uw persoonlijke (inlog)gegevens vragen. Geef deze nooit zomaar op, vooral wanneer u niet zeker bent van de afzender.
Onze medewerkers zullen nooit om uw wachtwoord vragen.


Bestellen en verzendkosten

DrankDozijn.nl levert in Nederland, België en Duitsland. Bij een bestelling boven de €250,-, van 12 gevulde 'plekken' in onze speciale verzenddoos of een veelvoud van 12 gevulde 'plekken', berekenen wij geen bezorgkosten. Kosten voor retourzending worden aan de klant berekend indien het een fout van de klant betreft. Voor het afleveren bij een PostNL servicepunt worden dezelfde verzendkosten berekend als het afleveren op een specifiek adres.


Track & Trace

De actuele status van de bestelling kunt u volgen op uw accountpagina.

Daar vindt u een overzicht van de laatste bestellingen. Wanneer de bestelling wordt verzonden met onze vervoerder PostNL krijgt u een automatische e-mail. Hierin staat ook een link naar uw accountpagina waar u op het track en trace logo kunt klikken om te zien waar de bestelling zich precies bevindt en of PostNL een indicatietijd heeft opgegeven voor bezorging.


Herroepingsrecht

Na levering geldt een zichttermijn van 14 dagen.

Voor het retoursturen verzoeken wij u gebruik te maken van de speciale DrankDozijn doos om de retourzending ook veilig te laten verlopen. Verstuur de doos op het postkantoor naar antwoordnummer 91018, 1000 XA Amsterdam. Hiervoor hoeft u niets te betalen.

Kijk voor meer informatie in onze FAQ.


Indien u vragen mocht hebben over het bestellen en retourneren, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice of een e-mail sturen naar . Wij helpen u graag!