Frequently Asked Questions

Hier vindt u antwoord op de meest gestelde vragen over ons en onze service.
Staat uw vraag er niet tussen? Die kunt u dan stellen via ons contactformulier. Wij helpen u graag!

Kan ik direct bij DrankDozijn bestellen?

Nee, u zult zich eerst moeten registreren voordat u bij ons een bestelling kunt doen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Vul op www.drankdozijn.nl/wachtwoord-vergeten uw e-mailadres in en druk op verzenden. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met daarin instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Wordt mijn bestelling bevestigd?

Ja, na iedere bestelling ontvangt u een orderbevestiging per e-mail.

Is het mogelijk om op dezelfde dag nog een tweede bestelling te plaatsen?

Ja, dat is mogelijk. Deze wordt echter wel als een aparte bestelling verwerkt. Wij kunnen losse orders niet samenvoegen tot één doos.

Kan ik een enkele fles bestellen?

Het is uiteraard mogelijk om slechts één fles te bestellen. U betaalt hier dan wel verzendkosten. Let wel dat elke bestelling in onze 12-vaks DrankDozijn doos geleverd wordt, ook bestellingen van één fles.

Kan ik in de bestelling verschillende flessen bestellen, of moeten deze van één soort zijn?

De flessen die u bij ons bestelt hoeven niet van dezelfde soort te zijn. U kunt dus eindeloos mixen. Ook bij een volle doos met verschillende flessen betaalt u geen verzendkosten.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen?

Nadat u de bestelling heeft afgerond, ontvangt u binnen enkele minuten een orderbevestiging per e-mail. Mocht u na enkele minuten nog geen orderbevestiging hebben ontvangen, controleer dan alstublieft eerst uw spamfilter. Als u daar ook geen e-mail aantreft neem dan contact met ons op.

Tot hoe laat kan ik bestellen?

Wanneer u op werkdagen voor 17:00 een bestelling plaatst, zal deze de volgende dag aan u worden aangeboden.

Ik zie bij het afrekenen het vakje "couponcode" staan, wat betekent dit?

Hier kunt u de promotionele korting invullen die u via een code heeft ontvangen.

Waar kan ik de DrankDozijn couponcodes bemachtigen?

DrankDozijn geeft af en toe kortingscodes weg via actie op Facebook, Twitter, E-mail of kortingssites. Abonneert u zich dus op de nieuwsbrief of word lid van onze social media pagina's om geen enkele kortingscode te missen.

Kan ik als bedrijf zonder BTW bestellen?

DrankDozijn is een consumentenwebsite, hierdoor kunt u als bedrijf niet zonder BTW bij ons bestellen. Als bedrijf in Nederland kunt u wel in uw account uw bedrijfsnaam en BTW-nummer ingeven zodat u de BTW kunt terugvorderen. Voor België en Duitsland is het helaas niet mogelijk om uw bedrijfsnaam en BTW-nummer op de factuur te vermelden en bestelt u dus altijd inclusief BTW. Neem contact op met uw eigen overheid over de mogelijkheden voor het terugvorderen van de BTW.

Hanteert men een extra korting als ik in grote hoeveelheden bestel?

Nee, DrankDozijn werkt met vaste lage prijzen ongeacht de aantallen.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De prijzen die op onze website getoond worden zijn incusief BTW, exclusief eventuele verzendkosten.

Wat doe ik als ik een artikel niet kan vinden?

Mocht u onverhoopt een artikel niet kunnen vinden, dan vragen wij om in dat geval een e-mail met artikelomschrijving naar te sturen. Wij zullen u informeren over de mogelijkheden.

Wat betekent de status: "beperkt leverbaar"?

Dit betekent dat wij slechts 12 flessen of minder van het gekozen artikel beschikbaar hebben. De mogelijkheid bestaat dat tijdens uw bestelling het artikel uitverkocht raakt. Houd dus rekening met de status "beperkt leverbaar" bij het plaatsen van uw bestelling.

Waarom kan ik van een artikel maar een beperkt aantal bestellen?

Dit kan meerdere redenen hebben. Als onze voorraad dusdanig laag is dat een artikel snel uitverkocht zal zijn wordt deze automatisch gelimiteerd om te voorkomen dat wij mensen moeten teleurstellen. Tevens zijn sommige artikelen door hun zeldzame aard of gelimiteerde oplages beperkt in het aantal aanschafbare flessen per klant om zo veel mogelijk klanten blij te kunnen maken met een exemplaar. Voor de exacte reden van een limiet bij een bepaald product kunt u contact met ons opnemen.

Wat gebeurt er als er onverhoopt een artikel niet meer leverbaar is?

Op de DrankDozijn website worden uitsluitend artikelen vertoond welke daadwerkelijk voorradig zijn. Toch kan het gebeuren dat er onvoldoende voorraad is van een bepaald artikel, als deze bijvoorbeeld door veel klanten tegelijk besteld wordt. Als u een manco heeft op uw bestelling wordt u hiervan middels een e-mail op de hoogte gesteld en wordt het teveel betaalde bedrag per ommegaande aan u terugbetaald.

Worden de flessen inclusief originele verpakkingen geleverd, zoals kokers of geschenkverpakkingen?

DrankDozijn levert inclusief de originele verpakking zoals wij die aangeleverd krijgen van onze leveranciers indien deze verpakking meegeleverd is, niet altijd al onze voorraad heeft een verpakking of giftbox. Op de artikelpagina van een artikel kunt u bij de kenmerken het kopje 'Verpakking' tegenkomen, daar staat aangegeven of er een verpakking is en zo ja, welk soort verpakking (doosje, koker, giftpack, etc..) het betreft. Mocht u meer duidelijkheid willen omtrent de geschenkverpakkingen van bepaalde artikelen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er op DrankDozijn?

DrankDozijn accepteert de volgende betaalwijze(n):

  • iDeal
  • Overboeking per bank
  • PayPal
  • Creditcard
  • Bancontact / MisterCash
  • Sofort
  • Rembours

Wat is het bankrekeningnummer van DrankDozijn?

Het bankrekeningnummer van DrankDozijn is 130927864 (Rabobank) of IBAN nummer NL85 RABO 0130927864, BIC: RABONL2U.

Ontvang ik ook een factuur?

Ja, bij uw bestelling ontvangt u een factuur in de doos, tevens kunt u een kopie downloaden op uw accountpagina. Bij bestellingen die in de check-out als 'niet voor uzelf' aangemerkt worden zal er wel een factuur in de doos gaan maar zonder vermelding van de prijzen van de artikelen. De factuur die u op uw accountpagina downloadt staan dan wel de prijzen op. Wij kunnen facturen na het plaatsen van de bestelling en/of verzending van de goederen niet meer aanpassen.

Waar bezorgt DrankDozijn?

DrankDozijn bezorgt in Nederland, België en Duitsland.

Wie bezorgt mijn bestelling?

PostNL bezorgt de bestellingen van DrankDozijn. Bij ontvangst vraagt de postbode u om te tekenen voor ontvangst, zodat wij zeker weten dat u de bestelling heeft ontvangen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Op www.postnl.nl/ontvangen kunt u met uw postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat u de chauffeur voor pakketbezorging kunt verwachten. Via uw accountpagina kunt u ook een track en trace link vinden voor uw pakket. Klik daarvoor op het PostNL icoon achter de bestelling die u wilt volgen. Deze link is meestal beschikbaar na 18:00 op de werkdag voordat u de levering verwacht.

Heeft u op werkdagen voor 17:00 besteld en betaald? Dan verlaat uw pakket diezelfde dag nog ons magazijn.

Wat gebeurt er als ik ten tijde van de bezorging niet thuis ben?

Als u niet thuis bent als de bestelling wordt bezorgd, dan laat de postbode een unieke "niet-thuis-code" voor u achter. Met deze unieke "niet-thuis-code" is het mogelijk via de website van PostNL een nieuwe datum met tijd en eventueel locatie aan te geven voor de tweede bezorgingpoging.

Indien u geen wijziging doorvoert, dan wordt uw bestelling de eerstvolgende dag (met uitzondering zon- en feestdagen) opnieuw aangeboden op het huidige adres.

Worden er bezorgkosten berekend?

Bestellingen per volle doos zijn altijd gratis. Bij afwijkende aantallen berekenen wij €5,95 verzendkosten per doos. Kijk voor meer informatie op onze pagina met verzendinformatie.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling bij DrankDozijn zelf af te halen. U heeft echter wel de keuze voor de PostNL Pak-je-Gemak optie, waar u kunt kiezen uit ruim 2500 verschillende afhaallocaties in Nederland.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U heeft als consument de mogelijkheid om de bestelling in zijn geheel, danwel ten dele aan ons te retourneren. Klik voor meer informatie op de tab 'Retourneren' bovenaan deze FAQ pagina.

Hoe kan ik contact opnemen met DrankDozijn?

Mocht u vragen hebben of mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met uw bestelling van DrankDozijn, stuur dan alstublieft een e-mail naar met het desbetreffende ordernummer. U kunt op werkdagen binnen 24 uur een reactie van ons verwachten.

Wat te doen met een door transport beschadigde bestelling?

Indien u bij het aannemen van de bestelling breuk constateert, verzoeken wij u deze te weigeren, waarna de postbezorger deze weer aan DrankDozijn zal retourneren. Wanneer de bestelling in ons magazijn is ontvangen, zullen wij contact met u opnemen over vervangende goederen danwel creditering.

Ik heb een manco op mijn bestelling, wat nu?

U heeft hiervan een automatisch gegenereerd bericht gekregen, waar de manco's op staan vermeld. Wij streven ernaar om het bedrag zsm op uw rekening te doen toekomen.

Ik heb geen manco e-mail gehad, maar mijn bestelling is niet compleet, wat nu?

U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, wij zullen uw aanvraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en voor een passende oplossing zorgen.

Kan ik mijn bestelling ook retourneren?

Als consument behoudt u het recht de bestelling bij DrankDozijn ten dele, danwel in zijn geheel aan ons te retourneren. U kunt 14 dagen na onvangst van de bestelling door uzelf, of door een aangewezen derde, producten aan ons retourneren. U dient ons dan schriftelijk op de hoogte te stellen van het retourneren van de producten. Dit kunt u doen middels het PDF_voorwaarden retourformulier van DrankDozijn of door ons een e-mail te sturen waarin u aangeeft producten aan ons te retourneren.

Nadat u ons op de hoogte heeft gesteld zullen wij u schriftelijk informeren dat wij uw retourzending in behandeling zullen nemen, u heeft dan 14 dagen, na bekendmaking, om de producten aan ons te retourneren. Wij vragen u hiervoor ons antwoordnummer op onze verzenddoos te schrijven en deze af te leveren bij een postkantoor bij u in de buurt.

Bij het ten dele retourneren van uw bestelling door een eigen fout qua productkeuze of hoeveelheid berekenen wij u de retourkosten à €5,95 per doos.

Voor de berekening van de terugbetaling geldt dat u alleen aansprakelijk bent voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de producten retourneren?

Als u nog de beschikking heeft over de orginele verzenddoos dan kunt u de producten daar in verpakken en de doos aan ons antwoordadres retourneren. Als u een andere doos gebruikt zorg dan voor voldoende opvulmateriaal om breuk te voorkomen.

Ik heb niet meer de beschikking over de originele DrankDozijn verzenddoos, kan ik mijn product alsnog retourneren?

U kunt de producten alsnog aan ons retourneren, echter dienen de producten ons in originele staat te bereiken. Als de producten ons in goede staat hebben bereikt, zullen wij na ontvangst overgaan tot creditering.

Hoelang duurt het voordat mijn geretourneerde producten worden gecrediteerd?

Terugbetaling van het orderbedrag inclusief de verzendkosten van de heenzending worden zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping voltooid. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Ik heb een klacht over een artikel, waar kan ik dit melden?

Als u een klacht heeft over een bepaald artikel, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice. Wij streven ernaar om voor u een passende oplossing te bieden.

Aan welk adres mag ik mijn zending retourneren?

Indien u iets wilt retourneren, dan kunt u uw producten opsturen naar het volgende antwoordnummer:

DrankDozijn.nl Retouren
Antwoordnummer 91018
1000 XA Amsterdam
Heb ik garantie op mijn producten?

Elk product van Drankdozijn.nl is onderhevig aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht u van mening zijn dat uw ontvangen producten hier niet aan voldoen vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice wij zullen trachten uw aanvraag op werkdagen binnen 24 uur te behandelen.

https://drankdozijn.nl LEEFTIJD VALIDATIE

Welkom

Om drankdozijn te kunnen bezoeken moet u 18 jaar of ouder zijn.

Tevens gebruiken wij cookies. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord.

NIX 18 Thuiswinkel