Frequently Asked Questions

Hier vind je antwoord op de meest gestelde vragen over ons en onze service.
Staat jouw vraag er niet tussen? Die kun je dan stellen via ons contactformulier. Wij helpen jou graag!

Kan ik een bestelling plaatsen zonder account?

Nee, je hebt een account nodig om een bestelling bij ons te plaatsen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Vul bij wachtwoord vergeten jouw mailadres in en druk op verzenden. Binnen enkele minuten ontvang je een mail met daarin instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Het lukt mij niet om mijn leeftijd te valideren via iDIN

Sinds enige tijd testen wij met iDIN op onze website om leeftijd te valideren door middel van uw bankgegevens. Deze verificatie is niet verplicht, maar wordt wel door ons gebruikt als extra controle. Het zou kunnen dat het niet lukt om iDIN te gebruiken, bijvoorbeeld doordat de jouw bank (nog) niet is aangesloten. Meer informatie kun je vinden op iDIN.nl.

Wordt mijn bestelling bevestigd?

Ja, na iedere bestelling ontvang je een orderbevestiging per e-mail.

Is het mogelijk om op dezelfde dag nog een tweede bestelling te plaatsen?

Ja, dat is mogelijk. Deze wordt echter wel als een aparte bestelling verwerkt. Wij kunnen losse orders niet samenvoegen in één doos.

Kan ik één fles bestellen?

Het is uiteraard mogelijk om slechts één fles te bestellen. Deze zal, indien dit past, in een kleine doos verzonden worden.

Kan ik in de bestelling verschillende flessen bestellen, of moeten deze van één soort zijn?

De flessen die je bij ons bestelt hoeven niet van dezelfde soort te zijn. Je kan dus eindeloos combineren.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen?

Binnen enkele minuten ontvang je een orderbevestiging per mail. Mocht je na enkele minuten nog geen orderbevestiging hebben ontvangen, controleer dan eerst jouw spamfilter. Als je daar ook geen mail aantreft, neem dan contact met ons op.

Tot hoe laat kan ik bestellen?

Als je op werkdagen voor 21:00 een bestelling plaatst, wordt deze meestal dezelfde dag nog verzonden.

Kan ik als bedrijf zonder BTW bestellen?

Als bedrijf kun je niet zonder BTW bij DrankDozijn bestellen. Als het bedrijf in Nederland gevestigd is, kunnen de bedrijfsnaam en bedrijfsgegevens wel in het account ingevuld worden, zodat de BTW teruggevorderd kan worden. Voor bedrijven gevestigd in België, Duitsland en Frankrijk is dit niet mogelijk.

Krijg ik korting als ik in grote hoeveelheden bestel?

Nee, DrankDozijn werkt met vaste lage prijzen.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De prijzen worden op onze website inclusief BTW getoond, hierbij zouden nog eventuele verzendkosten kunnen bijkomen.

Wat doe ik als ik een artikel niet kan vinden?

Mocht je onverhoopt een artikel niet kunnen vinden, dan vragen wij om in dat geval contact met ons op te nemen en hierbij de artikelomschrijving te geven. Wij zullen jou informeren over de mogelijkheden.

Wat betekent de status: 'beperkt leverbaar'?

Dit betekent dat wij een beperkte voorraad van dit product hebben, de mogelijk bestaat dat het product tijdens jouw bestelling uitverkocht raakt. Houd dus rekening met de status 'beperkt leverbaar' bij het plaatsen van jouw bestelling.

Waarom kan ik van een artikel maar een beperkt aantal bestellen?

Soms geldt er een limiet op een artikel, dit kan komen door een beperkte voorraad van het artikel of doordat het om een gelimiteerde oplage gaat. Het limiet kan niet worden aangepast. Voor de exacte reden van een limiet bij een bepaald product kan je contact met ons opnemen.

Wat gebeurt er als er onverhoopt een artikel niet meer leverbaar is?

Op de DrankDozijn website worden ook artikelen getoond die niet (meer) voorradig zijn. Het kan ook gebeuren dat er onvoldoende voorraad is van een bepaald artikel als deze bijvoorbeeld door veel klanten tegelijk besteld wordt. Als een artikel uit jouw bestelling onverhoopt niet meer leverbaar is, word jij hiervan middels een e-mail op de hoogte gesteld en wordt het teveel betaalde bedrag aan jou terugbetaald. Je kan ervoor kiezen om alleen beschikbare artikelen te tonen door het vakje 'Direct leverbaar' aan te vinken bij de filters.

Worden de flessen inclusief originele verpakkingen geleverd, zoals kokers of geschenkverpakkingen?

DrankDozijn levert inclusief de originele verpakking zoals wij die aangeleverd krijgen van onze leveranciers. Niet altijd wordt deze verpakking meegeleverd door de leverancier, waardoor het kan voorkomen dat niet al onze voorraad een verpakking of giftbox heeft. Op de artikelpagina staat aangegeven of er een verpakking is en zo ja, welk soort verpakking (doosje, koker, giftpack, etc.) het betreft. Als je meer duidelijkheid wilt omtrent de geschenkverpakking van bepaalde artikelen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er op DrankDozijn?

DrankDozijn accepteert de volgende betaalwijze(n):

  • iDeal
  • Overboeking per bank
  • Creditcard
  • PayPal
  • Bancontact/MisterCash
  • Sofort
  • Giftcard
  • Billink tijdelijk niet beschikbaar

Kijk voor meer informatie op onze betaling pagina.

Wat is het bankrekeningnummer van DrankDozijn?

Bank: Rabobank
IBAN: NL85 RABO 0130927864
BIC: RABONL2U

Ontvang ik ook een factuur?

Ja, bij jouw bestelling ontvang je een factuur via een e-mail. Je kan ook een kopie van de factuur downloaden op jouw accountpagina. Er wordt geen factuur of pakbon bij de bestelling meegestuurd om het papiergebruik zo laag mogelijk te houden. Wij kunnen facturen na het plaatsen van de bestelling niet meer aanpassen.

Waar bezorgt DrankDozijn?

DrankDozijn bezorgt in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.

Wie bezorgt mijn bestelling?

In Nederland en Beglië bezorgt PostNL de bestellingen van DrankDozijn. In Duitsland en Frankrijk worden de bestellingen via PostNL geleverd door andere transportbedrijven (DPD, Chronopost of Hermes). Bij ontvangst vraagt de postbode jou om te tekenen voor ontvangst, zodat wij zeker weten dat je de bestelling hebt ontvangen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Via jouw accountpagina kan je een Track & Trace vinden voor jouw pakket. Klik daarvoor op het PostNL icoon achter de bestelling die je wilt volgen. Deze link is meestal beschikbaar na 18:00 op de werkdag voordat je de levering verwacht. De Track & Trace link wordt ook naar jou gemaild, als de bestelling door PostNL is ontvangen. Heb je op werkdagen voor 21:00 besteld en betaald? Dan verlaat jouw pakket diezelfde dag nog ons magazijn.

Wat gebeurt er als ik ten tijde van de bezorging niet thuis ben?

Als je niet thuis bent tijdens de bezorging, dan laat de postbode het pakket achter op het dichtstbijzijnde afleverpunt. Nederland en België PostNL-locatie.

Worden er bezorgkosten berekend?

Bestellingen boven de €150 of waarbij 12 (of een veelvoud van 12) plekken in de verzenddoos worden gevuld, worden altijd gratis verzonden. Bij afwijkende aantallen rekenen wij €5,95 verzendkosten per doos. Kijk voor meer informatie op onze pagina met verzendinformatie.

Mijn bestelling is niet geleverd, wat nu?

Controleer eerst de Track & Trace op uw accountpagina, mogelijk gaat het pakket naar een PostNL-punt of heeft het vertraging. Mocht dit geen duidelijkheid geven, neem dan contact op met de klantenservice of stuur een e-mail naar . Binnen 7 dagen na de verwachte leverdatum dient gemeld te worden dat het pakket niet is ontvangen bij de klantenservice.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Helaas is het niet mogelijk om jouw bestelling bij DrankDozijn zelf af te halen. Je kan wel kiezen voor de PostNL Afhaalservice optie, hierbij kan je kiezen uit ruim 2500 verschillende afhaallocaties in Nederland.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt als consument de mogelijkheid om de bestelling in zijn geheel, dan wel ten dele aan ons te retourneren. Klik voor meer informatie op de tab 'Retourneren' bovenaan deze FAQ pagina.

Hoe kan ik contact opnemen met DrankDozijn?

Mocht je vragen hebben of mocht je onverhoopt niet tevreden zijn met jouw bestelling van DrankDozijn, stuur dan alsjeblieft een e-mail naar met het desbetreffende ordernummer. Je kan op werkdagen binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Je kan ook een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel of bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Ik heb een klacht over een artikel, waar kan ik dit melden?

Als je een klacht hebt over een bepaald artikel, dan verzoeken wij je om contact op te nemen met de klantenservice. Wij streven ernaar om voor jou een passende oplossing te bieden.

Wat te doen bij breuk aan mijn bestelling door het transport?

Als je bij het aannemen van de bestelling breuk constateert, verzoeken wij je deze te weigeren. De postbezorger zal het pakket dan aan DrankDozijn retourneren. Wanneer de bestelling in ons magazijn is ontvangen, zullen wij contact met jou opnemen over een vervangend pakket of een terugbetaling.

Ik heb een manco op mijn bestelling, wat nu?

Je hebt hiervan als het goed is een automatisch gegenereerd bericht gekregen, waar de manco's op staan vermeld. Wij streven ernaar om het bedrag zo snel mogelijk op jouw rekening te doen toekomen.

Ik heb geen manco e-mail gehad, maar mijn bestelling is niet compleet, wat nu?

Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, wij zullen jouw aanvraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en voor een passende oplossing zorgen.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Als consument heb je het recht de bestelling bij DrankDozijn ten dele, of in zijn geheel aan ons te retourneren. Je hebt 14 dagen om na ontvangst van de bestelling, aan te geven dat je producten wilt retourneren. Je dient ons dan schriftelijk op de hoogte te stellen van het retourneren van de producten. Dit kan je doen middels het PDF_voorwaarden Europees modelformulier voor herroeping of door ons een e-mail te sturen waarin je aangeeft producten aan ons te retourneren naar .

Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld zullen wij jou schriftelijk informeren dat wij jouw retourzending in behandeling zullen nemen. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, als je daarbij het modelformulier voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Na bekendmaking heb je 14 dagen om de producten aan ons te retourneren. Wij vragen je hiervoor ons antwoordnummer op onze verzenddoos te schrijven en deze af te leveren bij een postkantoor bij jou in de buurt.

DrankDozijn Retouren
Antwoordnummer 91018
1000 XA Amsterdam

Als je gebruik maakt van ons antwoordnummer, houd er dan rekening mee dat het risico voor de retourzending bij jou als consument blijft liggen. Mocht het pakket kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit jouw risico. Wij raden je aan om de verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.

Als jij jouw bestelling gedeeltelijk terugstuurt door een eigen fout qua productkeuze of hoeveelheid rekenen wij jou de retourkosten (€5,95 per doos). Voor andere gevallen is het retourneren voor jou gratis, indien je gebruik maakt van ons antwoordnummer. Wanneer je op eigen initiatief of op een andere manier de bestelling terugstuurt draag je hiervoor zelf de kosten.

Houdt er rekening mee dat flessen die retour gestuurd worden in nieuwstaat moeten verkeren en geen gebreken mogen bevatten, tenzij voorafgaand aan de retourzending anders overeen is gekomen met onze klantenservice. Uiteraard wordt de mogelijkheid geboden om de authenticiteit van een fles vast te stellen, maar hierbij mag er geen waardevermindering in welke vorm dan ook ontstaan. Wanneer dit wel het geval is, raden we aan contact op te nemen met onze klantenservice.

Hoe moet ik mijn retour verpakken?

Als je nog de beschikking hebt over de originele verzenddoos dan kan je de producten daarin verpakken, samen met een kopie van de afleverbon/factuur. Als je een andere doos gebruikt zorg dan voor voldoende opvulmateriaal om breuk te voorkomen.

Hoelang duurt het voordat mijn geretourneerde producten worden terugbetaald?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.

Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zo'n terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Aan welk adres mag ik mijn zending retourneren?

Indien je iets wilt retourneren, dan kan je jouw producten opsturen naar het volgende antwoordnummer:

DrankDozijn Retouren
Antwoordnummer 91018
1000 XA Amsterdam
Heb ik garantie op mijn producten?

Elk product van Drankdozijn is onderhevig aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht je van mening zijn dat jouw ontvangen producten hier niet aan voldoen vragen wij jou om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij doen er alles aan om jouw aanvraag op werkdagen binnen 24 uur te behandelen.