Frequently Asked Questions

Hier vind je antwoord op de meest gestelde vragen over ons en onze service.
Staat jouw vraag er niet tussen? Die kun je dan stellen via ons contactformulier. Wij helpen jou graag!

Kan ik een bestelling plaatsen zonder account?

Nee, je hebt een account nodig om een bestelling bij ons te plaatsen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Vul bij wachtwoord vergeten jouw e-mailadres in en druk op verzenden. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met daarin instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Wordt mijn bestelling bevestigd?

Ja, na iedere bestelling ontvang je een orderbevestiging per e-mail.

Is het mogelijk om op dezelfde dag nog een tweede bestelling te plaatsen?

Ja, dat is mogelijk. Deze wordt echter wel als een aparte bestelling verwerkt. Wij kunnen losse orders niet samenvoegen in één doos.

Kan ik één fles bestellen?

Het is uiteraard mogelijk om slechts één fles te bestellen. Deze zal, indien dit past, in een kleine doos verzonden worden.

Kan ik in de bestelling verschillende flessen bestellen, of moeten deze van één soort zijn?

De flessen die je bij ons bestelt hoeven niet van dezelfde soort te zijn. Je kan dus eindeloos combineren.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen?

Nadat je de bestelling hebt afgerond, ontvang je binnen enkele minuten een orderbevestiging per e-mail. Mocht je na enkele minuten nog geen orderbevestiging hebben ontvangen, controleer dan alstublieft eerst jouw spamfilter. Als je daar ook geen e-mail aantreft, neem dan contact met ons op.

Tot hoe laat kan ik bestellen?

Als je op werkdagen voor 21:00 een bestelling plaatst, wordt deze meestal dezelfde dag nog verzonden.

Ik zie bij het afrekenen het vakje "couponcode" staan, wat betekent dit?

Hier kun je een kortingscode invoeren die je via Facebook, een e-mail of een flyer hebt ontvangen.

Waar kan ik de DrankDozijn couponcodes bemachtigen?

DrankDozijn geeft af en toe kortingscodes weg via een actie op Facebook, flyers of op de e-mail. Abonneer jezelf dus op de nieuwsbrief of wordt lid van onze social media pagina's om geen enkele kortingscode te missen.

Kan ik als bedrijf zonder BTW bestellen?

DrankDozijn is een consumentenwebsite, waardoor je als bedrijf niet zonder BTW bij ons kan bestellen. Als bedrijf in Nederland kan je wel in jouw account jouw bedrijfsnaam en BTW-nummer invullen, zodat je de BTW kan terugvorderen. Voor België, Duitsland en Frankrijk is het helaas niet mogelijk om jouw bedrijfsnaam en BTW-nummer op de factuur te vermelden en bestel je dus altijd inclusief BTW. Neem contact op met jouw eigen overheid over de mogelijkheden voor het terugvorderen van de BTW.

Krijg ik korting als ik in grote hoeveelheden bestel?

Nee, DrankDozijn werkt met vaste lage prijzen.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De prijzen worden op onze website inclusief BTW getoond, hierbij zouden nog eventuele verzendkosten kunnen bijkomen.

Wat doe ik als ik een artikel niet kan vinden?

Mocht je onverhoopt een artikel niet kunnen vinden, dan vragen wij om in dat geval een e-mail met artikelomschrijving naar te sturen. Wij zullen jou informeren over de mogelijkheden.

Wat betekent de status: "beperkt leverbaar"?

Dit betekent dat wij slechts 12 flessen of minder van het gekozen artikel beschikbaar hebben. De mogelijkheid bestaat dat tijdens jouw bestelling het artikel uitverkocht raakt. Houd dus rekening met de status "beperkt leverbaar" bij het plaatsen van jouw bestelling.

Waarom kan ik van een artikel maar een beperkt aantal bestellen?

Dit kan meerdere redenen hebben. Als onze voorraad dusdanig laag is, dat een artikel binnenkort uitverkocht zal zijn, wordt deze automatisch gelimiteerd om te voorkomen dat wij mensen moeten teleurstellen. Tevens zijn sommige artikelen door hun zeldzame aard of gelimiteerde oplages beperkt in het aantal aanschafbare flessen per klant om zo veel mogelijk klanten blij te kunnen maken met een exemplaar. Voor de exacte reden van een limiet bij een bepaald product kan je contact met ons opnemen.

Wat gebeurt er als er onverhoopt een artikel niet meer leverbaar is?

Op de DrankDozijn website worden ook artikelen getoond die niet (meer) voorradig zijn. Het kan ook gebeuren dat er onvoldoende voorraad is van een bepaald artikel als deze bijvoorbeeld door veel klanten tegelijk besteld wordt. Als een artikel uit jouw bestelling onverhoopt niet meer leverbaar is, word jij hiervan middels een e-mail op de hoogte gesteld en wordt het teveel betaalde bedrag aan jou terugbetaald. Je kan ervoor kiezen om alleen beschikbare artikelen te tonen door het vakje 'Direct leverbaar' aan te vinken bij de filters.

Worden de flessen inclusief originele verpakkingen geleverd, zoals kokers of geschenkverpakkingen?

DrankDozijn levert inclusief de originele verpakking zoals wij die aangeleverd krijgen van onze leveranciers. Niet altijd wordt deze verpakking meegeleverd door de leverancier, waardoor het kan voorkomen dat niet al onze voorraad een verpakking of giftbox heeft. Op de artikelpagina staat aangegeven of er een verpakking is en zo ja, welk soort verpakking (doosje, koker, giftpack, etc.) het betreft. Als je meer duidelijkheid wilt omtrent de geschenkverpakking van bepaalde artikelen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er op DrankDozijn?

DrankDozijn accepteert de volgende betaalwijze(n):

  • iDeal
  • Overboeking per bank
  • Creditcard
  • PayPal
  • Bancontact/MisterCash
  • Sofort
  • Giftcard
  • Billink

Kijk voor meer informatie op onze 'betaling' pagina.

Wat is het bankrekeningnummer van DrankDozijn?

Bank: Rabobank
IBAN: NL85 RABO 0130927864
BIC: RABONL2U

Ontvang ik ook een factuur?

Ja, bij jouw bestelling ontvang je een factuur via een e-mail en bij de bestelling wordt een pakbon meegeleverd. Je kan ook een kopie van de factuur downloaden op jouw accountpagina. Als je bij de check-out aangeeft dat het pakket 'niet voor jezelf' is, zal er wel een pakbon in de doos worden gedaan, maar zonder vermelding van prijzen. Op de factuur die je kan downloaden op jouw accountpagina worden dan wel de prijzen vermeld. Wij kunnen facturen na het plaatsen van de bestelling niet meer aanpassen.

Waar bezorgt DrankDozijn?

DrankDozijn bezorgt in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.

Wie bezorgt mijn bestelling?

In Nederland en Beglië bezorgt PostNL de bestellingen van DrankDozijn. In Duitsland en Frankrijk worden de bestellingen via PostNL geleverd door andere transportbedrijven (DPD, Chronopost of Hermes). Bij ontvangst vraagt de postbode jou om te tekenen voor ontvangst, zodat wij zeker weten dat je de bestelling heeft ontvangen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Via jouw accountpagina kan je een Track & Trace link vinden voor jouw pakket. Klik daarvoor op het PostNL icoon achter de bestelling die je wilt volgen. Deze link is meestal beschikbaar na 18:00 op de werkdag voordat je de levering verwacht. De Track & Trace link wordt ook naar jou gemaild, als de bestelling door PostNL is ontvangen.
Voor Nederland en België: Op www.postnl.nl/ontvangen kan je met jouw postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat je de chauffeur voor pakketbezorging kan verwachten.

Heb je op werkdagen voor 21:00 besteld en betaald? Dan verlaat jouw pakket diezelfde dag nog ons magazijn.

Wat gebeurt er als ik ten tijde van de bezorging niet thuis ben?

Als je niet thuis bent als de bestelling wordt bezorgd, dan laat de postbode het pakket achter op de dichtstbijzijnde afleverpunt. Nederland en België PostNL-locatie.

Worden er bezorgkosten berekend?

Bestellingen boven de €150 of waarbij 12 (of een veelvoud van 12) plekken in de verzenddoos worden gevuld, worden altijd gratis verzonden. Bij afwijkende aantallen rekenen wij €5,95 verzendkosten per doos. Kijk voor meer informatie op onze pagina met verzendinformatie.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Helaas is het niet mogelijk om jouw bestelling bij DrankDozijn zelf af te halen. Je kan wel kiezen voor de PostNL Afhaalservice optie, hierbij kan je kiezen uit ruim 2500 verschillende afhaallocaties in Nederland.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt als consument de mogelijkheid om de bestelling in zijn geheel, dan wel ten dele aan ons te retourneren. Klik voor meer informatie op de tab 'Retourneren' bovenaan deze FAQ pagina.

Hoe kan ik contact opnemen met DrankDozijn?

Mocht je vragen hebben of mocht je onverhoopt niet tevreden zijn met jouw bestelling van DrankDozijn, stuur dan alsjeblieft een e-mail naar met het desbetreffende ordernummer. Je kan op werkdagen binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Je kan ook een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel of bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Ik heb een klacht over een artikel, waar kan ik dit melden?

Als je een klacht hebt over een bepaald artikel, dan verzoeken wij je om contact op te nemen met de klantenservice. Wij streven ernaar om voor jou een passende oplossing te bieden.

Wat te doen bij breuk aan mijn bestelling door het transport?

Als je bij het aannemen van de bestelling breuk constateert, verzoeken wij je deze te weigeren. De postbezorger zal het pakket dan aan DrankDozijn retourneren. Wanneer de bestelling in ons magazijn is ontvangen, zullen wij contact met jou opnemen over een vervangend pakket of een terugbetaling.

Ik heb een manco op mijn bestelling, wat nu?

Je hebt hiervan als het goed is een automatisch gegenereerd bericht gekregen, waar de manco's op staan vermeld. Wij streven ernaar om het bedrag zo snel mogelijk op jouw rekening te doen toekomen.

Ik heb geen manco e-mail gehad, maar mijn bestelling is niet compleet, wat nu?

Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, wij zullen jouw aanvraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en voor een passende oplossing zorgen.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Als consument heb je het recht de bestelling bij DrankDozijn ten dele, of in zijn geheel aan ons te retourneren. Je hebt 14 dagen om na ontvangst van de bestelling, aan te geven dat je producten wilt retourneren. Je dient ons dan schriftelijk op de hoogte te stellen van het retourneren van de producten. Dit kan je doen middels ons PDF_voorwaardenmodelformulier of door ons een e-mail te sturen waarin je aangeeft producten aan ons te retourneren naar .

Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld zullen wij jou schriftelijk informeren dat wij jouw retourzending in behandeling zullen nemen. Je hebt dan 14 dagen, na bekendmaking, om de producten aan ons te retourneren. Wij vragen je hiervoor ons antwoordnummer op onze verzenddoos te schrijven en deze af te leveren bij een postkantoor bij jou in de buurt.

DrankDozijn Retouren
Antwoordnummer 91018
1000 XA Amsterdam

Als jij jouw bestelling gedeeltelijk terugstuurt door een eigen fout qua productkeuze of hoeveelheid rekenen wij jou de retourkosten (€5,95 per doos). Voor andere gevallen is het retourneren voor jou gratis, indien je gebruik maakt van ons antwoordnummer. Wanneer je op eigen initiatief of op een andere manier de bestelling terugstuurt draag je hiervoor zelf de kosten.

Houdt er rekening mee dat flessen die retour gestuurd worden in nieuwstaat moeten verkeren en geen gebreken mogen bevatten, tenzij voorafgaand aan de retourzending anders overeen is gekomen met onze klantenservice. Uiteraard wordt de mogelijkheid geboden om de authenticiteit van een fles vast te stellen, maar hierbij mag er geen waardevermindering in welke vorm dan ook ontstaan. Wanneer dit wel het geval is, raden we aan contact op te nemen met onze klantenservice.

Hoe moet ik mijn retour verpakken?

Als je nog de beschikking hebt over de originele verzenddoos dan kan je de producten daarin verpakken, samen met een kopie van de afleverbon/factuur. Als je een andere doos gebruikt zorg dan voor voldoende opvulmateriaal om breuk te voorkomen.

Hoelang duurt het voordat mijn geretourneerde producten worden terugbetaald?

Terugbetaling van het volledige orderbedrag, inclusief de verzendkosten van de heenzending, worden zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen na retourneren) voltooid. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt geretourneerd. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zo'n terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Aan welk adres mag ik mijn zending retourneren?

Indien je iets wilt retourneren, dan kan je jouw producten opsturen naar het volgende antwoordnummer:

DrankDozijn Retouren
Antwoordnummer 91018
1000 XA Amsterdam
Heb ik garantie op mijn producten?

Elk product van Drankdozijn is onderhevig aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht je van mening zijn dat jouw ontvangen producten hier niet aan voldoen vragen wij jou om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij doen er alles aan om jouw aanvraag op werkdagen binnen 24 uur te behandelen.