Compass Box 'This is not a luxury whisky' 70cl - online kopen

Compass Box 'This is not a luxury whisky' 70cl - online kopen

175,00 Max. 1 per order

Compass Box 'This is not a luxury whisky' heeft in de neus tonen van lichte rook, sultana's, zoete sherry, cacao, kokosnoot en florale tonen. De smaak is rijk en complex, dik en vettig, met hints van sherry, lichte rook en cacao. De afdronk van Compass Box 'This is not a luxury whisky' houdt lang aan en is rokerig.

Inhoud
70cl
Smaakprofiel
Vol & Rond
Merk
Categorie
Blended
Land
Schotland
Verpakking
Koker
Alcoholpercentage
53,10 %
Status
Beperkt leverbaar
 

De term 'blended' betekent mix of mengsel. In whiskyland bedoelt men hier dus een mix van whisky's mee die gemengd worden tot één whisky. Dit kan een mix van twee whisky's betreffen, maar ook van meerdere.   De whisky die wordt gemixt kan afkomstig zijn van verschillende distilleerderijen. Op deze manier kan het smaakaanbod verder verbreed worden. Blended whiskies behoren toe aan enkele van de meest bekende merken; Johnnie Walker, The Famous Grouse, Chivas Regal en Jameson. Deze blended whisky's zijn bekend over de hele wereld en worden in nagenoeg alle landen verkocht.

Schotse whisky geniet wereldwijd aanzien, waarbij de grootste namen hun roots hier hebben liggen. Wat te denken van Ardbeg, Lagavulin, Laphroaig of Glenlivet? Of het nu Single Malt of Blended whisky is, Schotse whisky is het ontdekken waard.  Schotland staat bekend om het produceren van karakteristieke en smaakvolle whisky. De samenstelling van het karakter van een distilleerderij hangt af van vele factoren; het klimaat, graan, zuiver water, turf etc. Meer dan 100 jaar geleden begon men met de de export, waardoor het nu wereldwijd bekend is. Van oudsher werd whisky al gemaakt in vele familie- of dorpsdistilleerderijen en het is niet verwonderlijk dat Schotland de hoogste concentratie distilleerderijen herbergt.

Compass Box is een vrij jong merk in de whiskymarkt. Het is in 2000 opgericht door de Amerikaan John Glaser, hij was daarvoor werkzaam als directeur internationale marketing bij Johnnie Walker. Om het merk te lanceren ging hij zelf op bezoek bij cafés en bars met proefmonsters.

Best verkocht

https://drankdozijn.nl LEEFTIJD VALIDATIE

Welkom

Om drankdozijn te kunnen bezoeken moet u 18 jaar of ouder zijn.

Tevens gebruiken wij cookies. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord.

NIX 18 Thuiswinkel